Sovmorgon/Kanondag

Den andra sovmorgonen sedan branden, det är fler än vad jag haft sen vi startade upp verksamheten på Ramsta Gård, Bettna! Detta tack vare Emelie Ankarhake, du är en klippa!

En underbar söndagmorgon med stårlande sol & frost - mys. Bara att klä på sig för nu är det ridning som gäller!!!

Igår va oxå en sån där härlig dag i höstens tecken :) Hibbe & Musse hade vilodag men övriga trimmades i höstsolen. Holland & Salto - jogg, Miro & Siggan - dressyr, Mysan - skritt på vägen, Liten - visades, Rian & Yvanna - jogg!!

Idag är det sandbackarna som gäller, måste träna inför jakten om en vecka!!

Gårdagkvällen bjöd på god mat &  mys i vanlig ordning hos familjen Andersson/Rönngren :)

Ikväll är det middag i stan hos mamma!

Onsdag natt styr vi kosan mot Flyinge & Breeders Trophy - SKAPLIGT KUL!!!!! 2 dagars minisemester för mig & Krille, det är vi värda!

Tjiiiiing

Jag hade visst inte publicerat "Sovmorgoninlägget" så här kommer en fortsättning...

Den lugnaste & skönaste dagen sedan branden, tack vare Emelie :) Det va fodrat, hästarna va ute, mockat, halmat, vatten fyllt samt foder fixat när jag kom till stallet - WEEEIIIII!

Idag har jag bara ridit! Skönt för min onda kropp o slippa mockningen en dag...!

Trimmade min lilla Musse på åkern, han kan bara han vill, idag kändes han riktigt fin.

Mysan visade upp sin ALLRA BÄSTA SIDA idag, skritt & trav ute på grusvägen :) Häftigt! Vilken balans den "lilla" damen har (mäter bara 166 cm över havet & är endast 2,5 år...), red lätt & det kändes som om vi gjort det minst 10 ggr!

Sandra & jag testade nya vägar med Liten, Sigill, Miro & Hibbe idag! En superhärlig dag att rida ut i naturen :) Tänk om fler fick uppleva det! Hästarna skötte sig kanon oxå!

Idag va det oxå dags att göra lilla Penini fin (gått på bete/lösdrift sedan juni), Sandra tvättade svans, klippte, borstade & jag fixade manen - SÅ FIIIIN! Även hon fick sig en skrittur idag, va supersnäll. Jag gjorde Sandra & Penini sällskap BARBACKA på Salto (3 år...) - Gick som en dans!

Nu blir det tvagning, kvällsfodring & sedan middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0